miércoles, 7 de marzo de 2018

-Qui era Maruja Mallo?
 Maruja Mallo, Pintora surrealista, estudia des de la Residència de senyoretes que havia fundat l'ILE .. Forma part de la generació del 27, amiga d'Alberti, Miguel Hernandez. Lloada per Ortega i Gasset que s'organitza una exposició de les Seves obres; ; el 1932 viatja amb beques dela JAE a Paris on coneix el alaso surrealista, i particpa en tertúlies i exposicions amb els seus quadres; es compromet amb la renovació de l'art a Espanya formant part del grup denominat "Escola de Vallecas" que volia portar els plantejaments de Les avantguardes europees a l'art espanyol. Compromesa amb la República, va desenvolupar una triple dedicació docent com a professora de Dibuix a l'Institut d'Arévalo, a l'Institut Escola de Madrid ia l'Escola de Ceràmica de Madrid. Participa en missions Pedagògiques ... anant amb aquesta fins a la seva Lugo natal, donee li ssorprende la guerra civil.
 -Que va passar amb les seves obres? 
 Tota la seva obra ceràmica d'aquesta època és destruïda en la guerra.Se s'exilia a Argentina. El 1962 torna a Espanya on, la que va ser una de les grans figures del surrealisme de preguerra és gairebé una desconeguda a la seva terra i la seva vida pública desapareix. Però no li va importar, es va instal·lar a Madrid, i gairebé com un símbol dibuixa de nou la portada de la Revista d'Occident. El 1979 va començar la seva darrera etapa pictòrica amb Els Habitants del buit. tenia ja 77 anys, però encara conservava aquesta frescor i vitalitat que l'acompanyaria durant tota la seva vida. En la dècada de 1980 li van oferir diverses exposicions i premis, com la Medalla d'Or al mèrit en les Belles Arts, concedida pel Ministeri de Cultura el 1982, i el Premi d'Arts Plàstiques de Madrid

-Qui eres les 'sin sombrero'?

El nom de Sinsombrero SURT d'1 anècdota protagonitzada per els
pintors Maruja Mallo i Margarita Manso, acompanyades per Federico García
Lorca i Salvador Dalí, que van decidir prescindir dels Seus barrets a la Porta
del Sol de Madrid, i Els vianants a els van llençar pedres. "La Utilització de la
imatge com a pretext per mostrar un cambio intern de concepte no és nova,
ruptura i su Condició avantguardista ". Concha Méndez, María Zambrano
elles van iniciar una Transformació en el look, com 1 mostra més de su
o Maria Teresa León, Maruja Mallo, Margarita Manso, companyes de la
uns quants casos. Van decidir viure la vida que desitjaven, enfrontant-se a Totes
Generació del 27.
"Aquestes dons van ser Sexualment alliberades, Molt més que ELLS en
per a canvi ". Malauradament, al franquisme -enemic Alhora de la cultura i
els normes morals i culturals que els predestinaven a ser àngels de la llar. no
estàven disposades a no protagonitzar 01:00 temps que sabien que era Decisiu
de les dones independents- serien doblement marginades.







No hay comentarios: